12 November 2011

A neve, AF Filippini

A neve fala a più pudè
fin da stamane à u primu albore;
fala à biocchi, senza rimore,
e stò solu, solu cun me.

E sepe, tuttu d'un culore
si sò adulcite, da parè 
soffici lane. È ùn sò chì rè
sunnieghji un più dolce amore.

Quante fole venenu à mente !
è tù, chì faci ? Ansiosamente,
Senza dì nunda, pensu à tè.

Nunda a neve t'hà svilatu ?
Mancu st'amore immaculatu
Chì t'avereste da sapè ?

100_1548 
De Sneeuw
Het sneeuwt al uren achtereen
Al sinds het eerste ochtendlicht;
Er vallen vlokken, stil en dicht
Alleen ben ik, geheel alleen.

In één kleur staan haag en bomen,
En het wit van hun bekroning
Lijkt zachte wol. Welke koning
Kan zich een mooier liefde dromen?

Veel sprookjes waren door mijn hoofd!
En wat doe jij? Van rust beroofd,
En woordeloos, denk ik aan jou.

Heeft de sneeuw je niets onthuld?
Zelfs niet mijn liefde zonder schuld
Die je toch kennen moeten zou?

No comments:

Post a Comment